lördag 29 augusti 2009

Harrharling och "Haraldnymfer"

Var ute med Fredde och Frida idag och fiskade harr, åt och drack gott. Vi började med att tackla upp för lite harling. Fredde hann inte mer än lägga ut grejerna så small det direkt. En fin harr på styva halvkilot. Det tog ytterligare ett tag av missade hugg för mig och Frida och sen var det dags för "eliten" igen. Han slog till med ett dubbelhugg på sina egna grejer och drillade både en harr och en öring runt 8hg, han krokade av harren men öringen släppte precis intill båten. Vi hade fått ihop ett par fina fiskar så jag och Frida började göra upp en eld och Fredde åkte och hämtade grillen som vi glömde vid stranden. På tillbakavägen hämtade han upp Stefan som kom och slöt upp. Vi halstrade sedan harrarna och kokade lite potatis, rundade av med en kask och ett par bärsingar. Sedan var det dags att bege sig mot gränsen för lite laxfiske. Fredde trodde han hade fått en abborre och skriker: "Det är en myra, -Nej det är ju en lax!" En grilse på ca 2500g var resultatet.

Var en otroligt härlig dag, vilket sällskap och vilken middag det bjöds på, nyhalstrad harr vid strandkanten. Kan det bli bättre?

Det var allt för mig för ikväll.
Kommer lite bilder under morgondagen

Henke

4 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen trevligt o gott....är lite bakis ty efterfesten hemma hos mig höll på till fram på småtimmarna...trvligt o fuktigt ;)

    SvaraRadera
  2. Trevligt, trevligt. För egen del så var det ganska lugnt. Har varit på fotboll nu på förmiddagen och nu ska jag åka utöver Njurunda.

    SvaraRadera
  3. Även jag var lite seg i går men i dag är man på top igen. Verkar som om det går dåligt vatten i dag i B-forsen. vi får se vad som händer i kväll.

    SvaraRadera
  4. tack för en trevlig kväll i fiskets anda,synd på min tappade,men det tycker förståss int rävarna vid älven,som tur rann det lite gott genom halsen under kvällen o natten,tack för en trevlig efterfest,från oss två som tog bussen till löta vid 02,00 tiden,,skitfiske,,

    sonny

    SvaraRadera